Zakaj je preveč sedenja škodljivo za zdravje?

ZDRAVSTVENE POSLEDICE PREKOMERNEGA SEDENJA

Zavedamo se, da je preveč sedenja nezdravo. Tudi počutimo se slabo, če preveč sedimo. Ampak kaj se sploh dogaja z našim telesom, ko 8 ur presedimo na delovnih mestih ali pred računalnikom doma? Strokovnjaki, ki smo jih povprašali za mnenje, pravijo da pri večurnem sedenju sprožimo verigo problemov, vse od glave pa tja do pet.

 

BOLEZNI SRCA

Pri dolgem sedenju mišice pokurijo manj maščob, kri se počasneje pretaka in dopušča maščobnim kislinam, da lažje in hitreje zamašijo srce. Prekomerno sedenje je povezano tudi z visokim krvnim tlakom in povišanim holesterolom. Raziskave so pokazale, da imajo ljudje, ki veliko sedijo, dvakrat pogosteje težave z kardiovaskularnimi obolenji.

 

SLADKORNA BOLEZEN

Trebušna slinavka ali pankreas proizvaja hormon inzulin, ki prenaša glukozo do celic. Pri prekomernem sedenju postane pankreas preveč aktiven, saj se mišice ne odzovejo in le ta proizvaja več in več inzulina, kar lahko vodi v diabetis tipa 2.

 

RAZLIČNE OBLIKE RAKA

Študije so povezale prekomerno sedenje z večjim tveganjem za pojav raka debelega črevesja, dojk in endometričnih žlez. Razlog ni popolnoma jasen, ena izmed teorij je, da preseženi inzulin spodbuja rast malignih celic. Dejstvo pa je, da redno gibanje spodbuja tudi naravne antioksidante, ki ubijajo škodljive celice.

 

SLABA CIRKULACIJA KRVI V NOGAH

Dolgotrajno sedenje upočasni cirkulacijo krvi, zaradi česar se v nogah nabira tekočina. Težave obsegajo od oteklih gležnjev in krčnih žil do nevarnih krvnih strdkov, ki jih imenujemo globoka venska tromboza (DVT) in so nevarni za življenje, saj lahko vodijo do pljučne embolije.

 

SLABA KONCENTRACIJA

Gibanje povzroči, da v možgane preide več sveže krvi obogatene s kisikom. Hkrati sprošča več vrst kemičnih substanc, ki izboljšujejo delovanje možganov in razpoloženje. Ko dlje časa sedimo se upočasni tudi delovanje možganov in koncentracija.

 

KAJ LAHKO STORIMO

kaj lahko naredimo

  • Strokovnjaki svetujejo, da sedite na nečem, kar spodbuja delovanje mišic. Primerna je tudi žoga za fitnes ali stol brez naslonjala. Sedite vzravnano, podplate pa imejte trdno na tleh, da podpirajo vsaj četrtino vaše teže.
  • Dnevno vsaj 3 minute raztegujte svoje stegenske mišice.
  • Vsake toliko časa se vstanite in se sprehodite, da zopet vzpostavite dobro cirkulacijo v nogah.
  • Če vam delo dopušča se na delovni postaji izmenjujte stoje in sede. V kolikor vam ne, se vsaj vsake pol ure vstanite iz sedečega položaja.
  • Izvajajte jogo. Položaja krava (predzadnja fotografija) in mačka (zadnja fotografija) sta najboljša za ljudi, ki veliko sedijo.

PRAVILNO SEDENJE

Zelo pomembno je pravilno sedenje. Sedite vzravnano. Ne nagibajte se naprej, imejte sproščena ramena in komolce v nagibu 90 stopinj. Podplate imejte ravno na tleh. Spodnji del hrbta lahko ima podporo. Imejte vzravnan vrat. Od začetka bo tak način sedenja naporen, s časom pa se boste navadili. Hrbtenica vam bo hvaležna.

Pravilno sedenje

Preberite tudi: VITAMIN B JE ZELO POMEMBEN ZA ZDRAVO ŽIVLJENJE

 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja